Back to All Events

Ugrabitev iz seraja


  • SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 (map)
Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Wolfgang Amadeus Mozart

Ugrabitev iz seraja

Režija: Bruno Berger-Gorski

Premiera: 15. februar 2019, Velika dvorana

O Mozartovem glasbenem svetovljanstvu in skladateljskem geniju ne priča zgolj dejstvo, da je ustvarjal zelo hitro in v tako rekoč vseh glasbenih zvrsteh svojega časa, med drugim tudi v tedaj vse bolj priljubljenem singspielu (spevoigri) v nemškem jeziku; Mozartov razsvetljeni kozmopolitski duh se še danes vedno znova razodeva v vsebinah, o katerih je pogumno "spregovoril" v svojih opernih delih. Singspiel Ugrabitev iz seraja (Die Entführung aus dem Serail) pri tem ni nobena izjema, saj gre za Mozartovo prvo delo za dunajsko publiko, v katerega je vnesel tudi nekaj tedaj "modernih" turških glasbenih prvin in je nastalo po Gottlieb Stephaniejevi predelavi Bretznerjevega libreta Belmont und Constanze. Zgodba o "drugi ugrabitvi" dveh žensk (Konstance in Blonde) iz turškega seraja Selima paše, ki jo želita izvesti njuna zaročenca, plemič Belmonte in njegov služabnik Pedrillo, na komični način prikazuje trk evropskega kulturnega relativizma z univerzalnimi vprašanji svobode, družbenih vlog, določenih s spolom, in ljubezni.  O Mozartovem glasbenem svetovljanstvu in skladateljskem geniju ne priča zgolj dejstvo, da je ustvarjal zelo hitro in v tako rekoč vseh glasbenih zvrsteh svojega časa, med drugim tudi v tedaj vse bolj priljubljenem singspielu (spevoigri) v nemškem jeziku; Mozartov razsvetljeni kozmopolitski duh se še danes vedno znova razodeva v vsebinah, o katerih je pogumno "spregovoril" v svojih opernih delih. Singspiel Ugrabitev iz seraja (Die Entführung aus dem Serail) pri tem ni nobena izjema, saj gre za Mozartovo prvo delo za dunajsko publiko, v katerega je vnesel tudi nekaj tedaj "modernih" turških glasbenih prvin in je nastalo po Gottlieb Stephaniejevi predelavi Bretznerjevega libreta Belmont und Constanze. Zgodba o "drugi ugrabitvi" dveh žensk (Konstance in Blonde) iz turškega seraja Selima paše, ki jo želita izvesti njuna zaročenca, plemič Belmonte in njegov služabnik Pedrillo, na komični način prikazuje trk evropskega kulturnega relativizma z univerzalnimi vprašanji svobode, družbenih vlog, določenih s spolom, in ljubezni.  

Zasedba

Dirigent: Simon Robinson

Belmonte, španski plemič - Martin Sušnik
Konstanca, Belmontova zaročenka - Andreja Zakonjšek KrtPetya Ivanova
Blonda, Konstancina angleška sobarica - Nina DominkoValentina Čuden
Pedrillo, Belmontov sluga - Uroš Dolšek
Osmin, pašev nadzornik - Tomaž ŠtularAlfonz Kodrič
Basa Selim, paša - 

Scenograf Marko Japelj, kostumograf Luca Dall' Alpi, oblikovalka luči Vesna Kolarec, zborovodkinja Zsuzsa Budavari Novak, asistent režije Tim Ribič



15.02.2019 ob 19:30 Velika dvorana za OPERA BALET PREMIERA in izven

17.02.2019 ob 17:00 Velika dvorana za OPERA BALET POPOLDANSKI in izven

19.02.2019 ob 19:30 Velika dvorana za OPERA BALET TOREK in izven

21.02.2019 ob 19:30 Velika dvorana za OPERA IN BALET ter izven

23.02.2019 ob 19:30 Velika dvorana za OPERA BALET SOBOTA in izven

25.02.2019 ob 19:30 Velika dvorana za DIJAŠKI OPERA BALET SOBOTA in izven


Earlier Event: February 15
Anja Jerčič Jakob: Rašice, Ob Savi
Later Event: February 15
Razpiram krila