Back to All Events

Točka osi - Trilogija dinamike prostorov, 2016-2018

  • Narodni dom 9 Ulica kneza Koclja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia (map)
Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

34. Zimska plesna šola in festival Platforma pred Platformo (predfestivalski dogodek)

Točka osi, Trilogija Dinamike prostorov, 2016-2018

Točka osi raziskuje dinamično izmenjavo med risbo in gibom, pri čemer je v ospredju proces nastajanja, vzpostavljanja odnosa pred končnim produktom.
Projekt je zasnovan kot spreminjajoče se okolje, v katerem biva telo. Vizualni in kinestetični proces sta osredotočena na linijo in relacije telesa do ustvarjanja pomena.
Izhodišče narisanih, projeciranih in izsekanih kiparskih tvorb so risbe iz serije Neverending (P. Maher, 2010, arhivsko črnilo na papirju), kjer se kiparsko telo oblikuje iz neprekinjene linije.
Navidezno gibanje linij in neenakomerno nagibanje teže okoli točke osi ter odmikanje od le-te izoblikuje volumen nakopičenega, izrisanega materiala.
Zdi se, da je risba gibljiva in vedno se spreminjajoča, kot telo performerja. Padanje je osnovno izhodišče gibanja, saj je vztrajanje prisotno v repeticiji nihanja telesa. Ples je postavljen v galerijski prostor, da lahko z gledalci deli isto ravnino.
Gibalna instalacija se med drugim ukvarja s pomenom pojma horizontalnosti, s katerim je Pollock osvobodil umetnost vezano na platno in spravil v pogon performersko zasnovano umetnost. Horizontalnost je, kot je zapisal Walter Benjamin, ravnina, ki vsebuje znake, vertikalnost pa je ravnina reprezentacije in vsebuje objekte.
Raziskovanje horizontalnosti znotraj preseka plesne in vizualne umetnosti srečamo tudi v nekaterih delih Trishe Brown, ki bodo referenčni material za delo.
Točka osi oživlja in posodablja vprašanje odnosa telesa v gibanju do figuralike, teme, pomena in njegovega pojavljanja v reprezentacijskem prostoru. Sooča se z vprašanji, kako ustvariti prostor, brez da bi označil teritorij, in ustvariti dogodek izven politike kolonializma.
Točka osi preči razmerje med ženskim in moškim principom, vztrajanjem in minevanjem.
Padajoče telo, v dialogu z gravitacijo upogiba linearno perspektivo, in s svojo konstantno akcijo ustvarja vizualno-kinetično, t.i. ugodje v nelagodju, ki ga pri gledalcu sproži občutek nihanja.

koncept: Tina Valentan, Polona Maher
koreografija, ples: Tina Valentan
oblikovanje prostora: Polona Maher
dramaturgija: Barbara Novakovič Kolenc
oblikovanje svetlobe: Jaka Šimenc
oblikovanje zvoka: Gal Škrjanec Skaberne
kamera in montaža slike: Dunja Danial
fotografija: Nada Žgank

produkcija: Muzeum Ljubljana
koprodukcija: Muzej in galerije mesta Ljubljana in Layerjeva hiša Kranj
v sodelovanju z: Narodni dom Maribor
S finančno podporo MOL-Oddelek za kulturo.

Tina Valentan je plesalka in koreografinja, diplomantka SNDO (Amsterdam). Kot performerka sodeluje predvsem s Snježano Premuš, Milanom Tomašikom in Matejo Bučar, kot samostojna avtorica je nazadnje ustvarila solo Kalipso (produkcija Mesto žensk). Z JSKD sodeluje kot regijska selektorica plesnih skupin. Leta 2017 je prejela nagrado Ksenije Hribar za plesalko/performerko.

Polona Maher je diplomirala iz kiparstva na Akademiji lepih umetnosti v Bologni. Študijsko se je izpopolnjevala na Fakulteti za umetnost v Bristolu, Velika Britanija. Leta 2006 je prejela nagrado "Aletti" na umetniškem sejmu Art Verona. Njena dela se nahajajo v stalnih zbirkah Mestne galerije Palazzo Forti v Veroni, Umetnostne galerije Maribor, Factor banke in družbe Talum.

več: http://www.muzeum.si/slo/dinamikeprostorov/tocka.htm